Oficiální rozcestník cestovního ruchu turistického regionu Šumava de.gif, 0 kB en.gif, 0 kB
Logo Šumava Šumava

Tipy na výlety

* Cestou zlatokopů v okolí Kašperských Hor - nenáročná varianta

Vydáno dne 01. 08. 2016 (1329 přečtení)

titulka

Další výlet v okolí Kašperských Hor vás zavede ke středověkým důlním šachtám, které vznikly již za vlády Jana Lucemburského, na informačních panelech se v průběhu cesty dozvíte mnoho zajímavostí z historie tohoto území.

Z náměstí se vydáme dolů z kopce souběžně s červenou turistickou značkou, kolem poutního kostela Panny Marie Sněžné a kaple Panny Marie Klatovské, do údolí Zlatého potoka. Po 1 km dojdeme k rozcestníku

zlatý potokZlatý potok, odtud se vydáme do leva, proti proudu Zlatého potoka. Po cca 300 m se dostaneme k první přehradě na Zlatém potoce, za ní na levé straně vidíme vchody do štol. Pokračujeme stále rovně, kolem druhé přehrady až k mostu přes Zlatý potok. Před ním se pěšina zužuje a pokračuje rovně, naučná stezka posléze stoupá do stráně pod mohutná skalní seskupení s několika vchody k důlním dílům. Hledejte proto značku naučné stezky ukazující směr vzhůru ke skalám.

cestou zlatokopůTento úsek stezky vede příkrou strání po úzké pěšince, proto doporučujeme dobrou obuv. Lesní pěšina stoupající podél plotu seismické stanice se napojí na asfaltovou silnici, po ní se dáme vpravo směrem dolů. Přijdeme k rozcestníku Mlýn na rybníce, zde se dáme doleva a po cca 200 metrech dojdeme k průzkumné štole Naděje. Pokračujeme krátkým stoupáním po cestě do leva. Po cca 400 m odbočíme dle směrníku vlevo ke štole Bedřich (vzdálené asi 200 m.). Zde je umístěn informační panel. Od štoly se stejnou cestou vrátíme ke směrníku a pokračujeme dále vlevo po značené cestě.

cestou zlatokopůTa nás přivede podél starých důlních děl a pinků ke křížku a asfaltové silnici. Po ní pokračujeme vpravo do Kašperských Hor. Sejdeme kaštanovou alejí a za bývalým koupalištěm, odbočíme vpravo. Přijdeme k archeologické rezervaci – středověké úpravně zlaté rudy. Jsou zde k vidění zbytky pícky k žíhání křemenů obsahujících zlato. Zde se nachází poslední informační panel naučné stezky. Po značení se vracíme zpět na náměstí.

Fotogalerie výletu Cestou zlatokopů

parkování: parkoviště v Kašperských Horách (odstavná plocha v Sušické ulici – zdarma, na Žižkově náměstí – zdarma, na náměstí – placené) GPS: 49.1440786N, 13.5547039E

nástupní místo: rozcestník na náměstí (před budovou Coop) GPS: 49.1438469N, 13.5545536E

značení: celá trasa vede po zelené značce

časová náročnost: 2,5 hodiny

fyzická náročnost: malá, stoupání v poslední třetině cesty, vhodná pevná obuv

délka trasy: 7 km

povrch: asfalt, lesní cesty a pěšiny

zajímavosti na trase: stopy dolování – šachty, štoly a pinky; mlýnské kameny ze zlatorudných mlýnů; zbytky středověké úpravny zlaté rudy na JV okraji Kašp. Hor

občerstvení: v Kašperských Horách

zajímavosti v okolí: Hrad Kašperk; Muzeum Šumavy, K.H.; Muzeum historických motocyklů, K.H.; Expozice česká hračka, K.H.; Obří hrad, Popelná; Vodní elektrárna Čeňkova Pila; Sklárna Annín

Itinerář výletu Cestou zlatokopů nenáročná trasa si můžete vytisknout a všechny informace prakticky využít přímo v terénu.

cestou zlatokopů 1 nenáročnácestou zlatokopů 1 nenáročná

Rádi bychom počet výletů dále rozšiřovali a tak uvítáme, když se s námi podělíte o své zkušenosti s našimi výlety a dáte nám vědět, jaké informace vám chybí a měli bychom je doplnit. Nebo nám zašlete své fotografie z těchto výletů, které rádi u výletů zveřejníme. K tomu můžete využít buď e-mail vlaskova@rras.cz, nebo třeba náš profil na facebooku isumava, kam také pravidelně přidáváme novinky a zajímavosti o dění na Šumavě. Budeme rádi, když nás budete sledovat, lajkovat a sdílet.

[Akt. známka: 4,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: MK | Informační e-mailVytisknout článek |

ŠKOLNÍ VÝLETY

I N F O C E N T R A

Tento web spravuje Regionální rozvojová agentura Šumava o.p.s.

Máte-li novinky a informace z dění v cestovním ruchu na Šumavě
nebo návrhy a připomínky k obsahu našich stránek,
rádi se je dozvíme,
kontaktujte nás prosím na e-mail kytlicova@rras.cz

Statistiky návštěvnosti

28.06.2019: LOVEní / Kašperské Hory
stojíte před oltářem a místo vytouženého „ano“ váš partner řekne „ne“ a uteče. Jak se s touto ránou osudu vypořádá hlavní hrdinka nové české komedie v podání Ester Geislerové? To se dozvíte na prvním letošním promítání pod širým nebem, v parčíku pod kinem. www.kasphory.cz

09.06.2019: Setkání s folklorem / u hraničního potoku Ježová – Iglbach
ukázky plavení dříví od 13.45 hodin. www.schw-kan.com

08.06.2019: 5. výročí otevření muzea minerálů / Velhartice, muzeum minerálů
po celý den bude v muzeu slavnostní program s možností vlastní výroby skleněného korálku – páteříku; v 16 hodin je speciální a rozšířená vycházka Tajemství Velhartic + židovská komunita s návštěvou židovského hřbitova. Od 19 hodin oslava se sklenkou vína a hudbou. www.facebook.com/soukromemuzeumsumavskychmineralu/

07.06.2019: Víkend otevřených zahrad / Chlumany, U Vyšaty
7. – 9. 6. 2019 /svátek otevírání běžně nepřístupných zahrad veřejnosti vznikl ve Velké Británii a probíhá vždy během druhého červnového víkendu. Cílem této akce je zvýšit informovanost a povědomí lidí o zahradním umění, zahradní architektuře, parcích, zahradách a veřejných prostorech. V tyto dny se otevírají zahrady, které mohou nabídnout něco zajímavého např. historický význam, ekologický přístup, nevšední design, dendrologickou sbírku či zajímavý příběh. www.uvysaty.cz

01.06.2019: Chlumanský trh / Chlumany
trh s nabídkou čerstvého pečiva, lokálních výpěstků a výrobků, od 8 do 12 hodin. www.chlumany.cz

01.06.2019: Tvořivá dílna „z ovčína“ / Kašperské Hory, IS
přijďte si vyzkoušet zpracování ovčí vlny a různé techniky plstění, od 14 hodin. www.npsumava.cz

jméno:

známka: 5.00

Financování
logo Euregio
Aktualizace informací na tomto webu je spolufinancována Euroregionem Šumava-Jihozápadní Čechy
logo Jihočeský kraj
Aktualizace informací na tomto webu je spolufinancována Jihočeským krajem

Google+

www.info-sumava.cz v‘e o Šumavě na jednom místě