Oficiální rozcestník cestovního ruchu turistického regionu Šumava de.gif, 0 kB en.gif, 0 kB
Logo Šumava Šumava

Tipy na výlety

* Stezkou strážců hranice v okolí Kašperských Hor

Vydáno dne 29. 07. 2016 (2046 přečtení)

titulka stezkou

Pojďte se s námi projít stezkou strážců hranice, která vás zavede na místa pozůstatků linie opevnění, vybudované před druhou světovou válkou. Také vás necháme nahlédnout do štol, kde se ve středověku dolovalo zlato a nakonec vystoupáme na pustý hrádek, odkud budete odměněni úžasným výhledem na majestátní hrad Kašperk.

Od rozcestníku na náměstí se vydáme východním směrem, podél kostela sv. Markéty, do ulice Bohdana Týbla. Ulici projdeme rovně a na jejím konci odbočíme vlevo dolů do ulice Na Prádle, na cyklotrasu 1201. Projdeme kolem parkoviště u Skiareálu a stoupáme do kopce. Po této cestě jdeme asi 2,5 km až k rozcestníku Mlýn na Rybníce, kde opustíme cyklotrasu a odbočíme do leva na zpevněnou cestu. Projdeme kolem Štoly naděje a držíme se stále proti proudu Zlatého potoka, asi 2,5 km. itinerář stezkou strážců

U rozcestníku Plánský Mlýn opustíme Zlatý potok a stoupáme do Řetenic. Tam přejdeme silnici a pokračujeme cestou vzhůru, držíme se stále vlevo. Po cca 1,5 km se napojíme na cyklotrasu č. 1140, kde odbočíme opět doleva a po dalších cca 600 m se připojí i červená turistická značka. Pokračujeme souběžně s nimi, míříme na západ až do osady Žlíbek. Za ní odbočíme vlevo a po turistické žluté dojdeme přes Pustý hrádek až k rozcestníku u hradu Kašperk, kde odbočíme po turistické zelené vlevo, dolů z kopce (směrem na Kašperské Hory). Po cca 500 metrech opustíme turistickou zelenou značku a pokračujeme na křižovatce rovně. stezkou strážců

Další tři kilometry se držíme stále rovně, až dojdeme na asfaltku, vedoucí z Tuškova do Dlouhé Vsi. Zde odbočíme vlevo a pokračujeme po silnici přes Tuškov, stále rovně. Za Tuškovem je možné si cestu do kopce zkrátit polní cestou, poté se zas napojíme na asfaltku, po které pokračujeme až do Kašperských Hor. V Kašperských Horách dojdeme až a křižovatku s hlavní silnicí vedoucí do Sušice, zde odbočíme vlevo a po cca 100 metrech se vrátíme zpět na náměstí.

Fotogalerie výletu Stezkou strážců hranice

parkování: v Kašperských Horách (odstavná plocha v Sušické ulici – zdarma, parkoviště na Žižkově náměstí – zdarma, parkování na náměstí – placené) GPS: 49.1440786N, 13.5547039E

nástupní místo: rozcestník na náměstí (před budovou Coop) GPS: 49.1438469N, 13.5545536E

značení: celá trasa vede po zelené značce

časová náročnost: 6,5 hodin

fyzická náročnost: náročná

délka trasy: 19,5 km

povrch: asfalt, lesní cesty a pěšiny

zajímavosti na trase: pozůstatky linie opevnění (tzv. řopíky); stopy hlubinného i povrchového dolování zlata; Pustý hrádek, hrad Kašperk

občerstvení: v Kašperských Horách, v Řetenicích, na hradě Kašperku

zajímavosti v okolí: Muzeum Šumavy, K.H.; Muzeum historických motocyklů, K.H.; Expozice česká hračka, K.H.; Obří Hrad;

Itinerář výletu Stezkou strážců hranice v okolí Kašperských Hor si můžete vytisknout a všechny informace prakticky využít přímo v terénu.

itinerář stezkou strážcůitinerář stezkou strážců

Rádi bychom počet výletů dále rozšiřovali a tak uvítáme, když se s námi podělíte o své zkušenosti s našimi výlety a dáte nám vědět, jaké informace vám chybí a měli bychom je doplnit. Nebo nám zašlete své fotografie z těchto výletů, které rádi u výletů zveřejníme. K tomu můžete využít buď e-mail vlaskova@rras.cz, nebo třeba náš profil na facebooku isumava, kam také pravidelně přidáváme novinky a zajímavosti o dění na Šumavě. Budeme rádi, když nás budete sledovat, lajkovat a sdílet.

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: MK | Informační e-mailVytisknout článek |

ŠKOLNÍ VÝLETY

I N F O C E N T R A

Tento web spravuje Regionální rozvojová agentura Šumava o.p.s.

Máte-li novinky a informace z dění v cestovním ruchu na Šumavě
nebo návrhy a připomínky k obsahu našich stránek,
rádi se je dozvíme,
kontaktujte nás prosím na e-mail kytlicova@rras.cz

Statistiky návštěvnosti

01.12.2019: Koncert kapely Učedníci / Annín – Mouřenec, kostel sv. Mořice
křesťanský folk, od 14 hodin. www.pratelemourence.cz

30.11.2019: Benefiční koncert Ireny Budweiserové / Dobrá Voda u Hartmanic, kostel sv. Vintíře
koncert od 16 hodin, získané finanční prostředky budou použity k vytvoření pietního místa v prostoru bývalé kaple sv. Šebestiána. na Stodůlkách. www.sumavskecesty.cz

30.11.2019: Vánoční trhy / Vimperk, MěKS
vánoční charitativní bazar od 8 hodin, adventní řemeslný trh v Rožmberské ulici od 9 hodin, zvonkový průvod a rozsvícení vánočního stromu od 16.30 hodin. www.meks-vimperk.com

30.11.2019: Nebíčko a peklíčko / hrad Rabí
Přijďte oslavit svátek sv. Mikuláše na hrad Rabí. Co vás čeká? V nebi plném andílků si pohrajete a zasoutěžíte v několika andělských zastaveních. U nebeské brány pak můžete pošeptat do ucha sv. Mikuláši svá tajná vánoční přání, od 12 do 16 hodin. www.hrad-rabi.eu

29.11.2019: Adventní Faux Pas / Hrádek u Sušice, zámecká kaple sv. Valburgy
koncert dámského pěveckého souboru v 19 hodin. www.zamekhradek.cz

29.11.2019: Divadelní detektivní hra Plynové lampy / Chanovice
Divadelní soubor Tyjátr Horažďovice uvede v KD Chanovice od 19 hodin anglickou divadelní detektivní hru Plynové Lampy, dle knižní předlohy Patricka Hamiltona.

jméno:

známka: 1.00

Financování
logo Euregio
Aktualizace informací na tomto webu je spolufinancována Euroregionem Šumava-Jihozápadní Čechy
logo Jihočeský kraj
Aktualizace informací na tomto webu je spolufinancována Jihočeským krajem

Google+

www.info-sumava.cz v‘e o Šumavě na jednom místě