Oficiální rozcestník cestovního ruchu turistického regionu Šumava de.gif, 0 kB en.gif, 0 kB
Logo Šumava Šumava

Tipy na výlety

* Výlet na Kašperk jinak

Vydáno dne 04. 08. 2016 (1528 přečtení)

titulka 20

Pojďte se s námi projít trochu jinou cestou na majestátní hrad Kašperk.

Z náměstí v Kašperských Horách se vydáme po hlavní silnicí - Vimperskou ulicí. Přibližně po 1 km míjíme vlevo kapli Dvanácti apoštolů, cca 150 m za ní, u stavebnin, odbočíme z hlavní silnice vlevo na cestu vedoucí do obce Kavrlík. Před osadou Kavrlík jdeme vpravo (rovně) po lesní cestě do kopce. Na horizontu u křížku se napojíme na červenou turistickou značku, po které odbočíme vlevo. na kašperkna Kašperk

Směřujeme do osady Žlíbek. Odtud pokračujeme vlevo souběžně se žlutou turistickou značkou. Cesta lesem nás přivádí na Pustý Hrádek (925 m n. m.). Dále pak sestupujeme lesem do sedla u hradu Kašperku. Doporučujeme prohlídku tohoto nejvýše položeného královského hradu v Čechách. na Kašperk

Z hradu se vrátíme zpět na rozcestí u turistické mapy a vydáme se souběžně se zelenou turistickou značkou dolů (směrem na Kašperské Hory). Po 100 m, na křižovatce cest, odbočíme vlevo a jdeme lesní cestou až do osady Kavrlík. V Kavrlíku odbočíme na návsi vpravo (rovně) dolů. Jdeme přes pastvinu a Opolenecký potok zpět ke kapličce Dvanácti apoštolů v Kašperských Horách. Po silnici se vracíme do města.

Fotogalerie výletu na Kašperk jinak

parkování: parkoviště v Kašperských Horách (odstavná plocha v Sušické ulici – zdarma, na Žižkově náměstí – zdarma, na náměstí – placené) GPS: 49.1440786N, 13.5547039E

nástupní místo: rozcestník na náměstí (před budovou Coop) GPS: 49.1438469N, 13.5545536E

značení: celá trasa vede po modré značce

časová náročnost: 3 hodiny

fyzická náročnost: náročnější trasa, větší stoupání v první polovině cesty

délka trasy: 8,5 km

povrch: asfalt, lesní cesty a pastviny

zajímavosti na trase: Pustý hrádek; hrad Kašperk – nejvýše položený královský hrad v Čechách, pozůstatky linie opevnění čs. armády z druhé poloviny 30. let 20. st. (tzv. řopíky)

občerstvení: v Kašperských Horách, na hradě Kašperku

zajímavosti v okolí: Muzeum Šumavy, K.H.; Muzeum historických motocyklů, K.H.; Expozice česká hračka, K.H.;

Itinerář výletu na Kašperk jinak si můžete vytisknout a všechny informace prakticky využít přímo v terénu.

na kašperk itinerářna kašperk itinerář

Rádi bychom počet výletů dále rozšiřovali a tak uvítáme, když se s námi podělíte o své zkušenosti s našimi výlety a dáte nám vědět, jaké informace vám chybí a měli bychom je doplnit. Nebo nám zašlete své fotografie z těchto výletů, které rádi u výletů zveřejníme. K tomu můžete využít buď e-mail vlaskova@rras.cz, nebo třeba náš profil na facebooku isumava, kam také pravidelně přidáváme novinky a zajímavosti o dění na Šumavě. Budeme rádi, když nás budete sledovat, lajkovat a sdílet.

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: MK | Informační e-mailVytisknout článek |

ŠKOLNÍ VÝLETY

I N F O C E N T R A

Tento web spravuje Regionální rozvojová agentura Šumava o.p.s.

Máte-li novinky a informace z dění v cestovním ruchu na Šumavě
nebo návrhy a připomínky k obsahu našich stránek,
rádi se je dozvíme,
kontaktujte nás prosím na e-mail kytlicova@rras.cz

Statistiky návštěvnosti

28.06.2019: LOVEní / Kašperské Hory
stojíte před oltářem a místo vytouženého „ano“ váš partner řekne „ne“ a uteče. Jak se s touto ránou osudu vypořádá hlavní hrdinka nové české komedie v podání Ester Geislerové? To se dozvíte na prvním letošním promítání pod širým nebem, v parčíku pod kinem. www.kasphory.cz

09.06.2019: Setkání s folklorem / u hraničního potoku Ježová – Iglbach
ukázky plavení dříví od 13.45 hodin. www.schw-kan.com

08.06.2019: 5. výročí otevření muzea minerálů / Velhartice, muzeum minerálů
po celý den bude v muzeu slavnostní program s možností vlastní výroby skleněného korálku – páteříku; v 16 hodin je speciální a rozšířená vycházka Tajemství Velhartic + židovská komunita s návštěvou židovského hřbitova. Od 19 hodin oslava se sklenkou vína a hudbou. www.facebook.com/soukromemuzeumsumavskychmineralu/

07.06.2019: Víkend otevřených zahrad / Chlumany, U Vyšaty
7. – 9. 6. 2019 /svátek otevírání běžně nepřístupných zahrad veřejnosti vznikl ve Velké Británii a probíhá vždy během druhého červnového víkendu. Cílem této akce je zvýšit informovanost a povědomí lidí o zahradním umění, zahradní architektuře, parcích, zahradách a veřejných prostorech. V tyto dny se otevírají zahrady, které mohou nabídnout něco zajímavého např. historický význam, ekologický přístup, nevšední design, dendrologickou sbírku či zajímavý příběh. www.uvysaty.cz

01.06.2019: Chlumanský trh / Chlumany
trh s nabídkou čerstvého pečiva, lokálních výpěstků a výrobků, od 8 do 12 hodin. www.chlumany.cz

01.06.2019: Tvořivá dílna „z ovčína“ / Kašperské Hory, IS
přijďte si vyzkoušet zpracování ovčí vlny a různé techniky plstění, od 14 hodin. www.npsumava.cz

jméno:

známka: 1.00

Financování
logo Euregio
Aktualizace informací na tomto webu je spolufinancována Euroregionem Šumava-Jihozápadní Čechy
logo Jihočeský kraj
Aktualizace informací na tomto webu je spolufinancována Jihočeským krajem

Google+

www.info-sumava.cz v‘e o Šumavě na jednom místě